Udvikling af destinationer, af jeres forretninger og organisationer, samt af nye produkter og services sker bedst i et peer-to-peer-samarbejde. Vi er alle konsulenter med 15+ års erfaring, men repræsenterer også selv iværksætteri og udvikling gennem egne virksomheder. Her er et udvalg af cases, der viser bredden af, hvad vi tilbyder.
Oplevelsesdesign fra ide til succesfuld implementering
Løvtag er et eksempel på iværksætteri med alt det, der skal til af visioner, hånden-på-kogepladen, hårdt arbejde og stædighed. Der gik 6,5 år fra første idé til Danmarks trætop hotel blev lanceret i 2019. Løvtag har været fuldt booket fra første dag og et godt i gang med at blive etableret også på Bornholm samt andre steder i Danmark og Europa. Kernen i successen er bla. et stærkt og attraktivt koncept samt et tæt samarbejde i værdikæden og med offentlige myndigheder.
Kontakt Rasmus Lybæk og Nanna Balsby for mere information.
Guide til outdoor aktiviteter
ABC-Guiden: hvordan du søger tilladelse til din outdoor aktivitet blev lavet i et samarbejde mellem VisitNordsjælland og destinationens kommuner. Nanna var tovholder og medforfatter på dette praktisk-orienteret værktøj. Guiden findes her.
Kontakt Nanna Balsby for mere information.
Rebranding af ferielejlighederne Birkelund
Birkelund på Bornholm, en skovejendom med 5 ferielejligheder i de gamle stalde, har siden 1990’erne været tysk ejet. Indretningen, sproget og markedsføringen har været målrettet det tyske marked 50+. Med Nannas overtagelse i marts 2021, har Birkelund gennemgået en totalrenovering af ferielejlighederne, øget digitalisering og online tilstedeværelse samt udvikling af diverse uderum – en markant ændring af brandet mod den aktive, naturinteresserede turist fra Danmark og Europa.
Kontakt Nanna Balsby for mere information.
Vækstforløb for flere turister til Sjælland og øerne
I 2020-2021 bidrog Sightseers til at udfærdige vækstplaner for flere sjællandske turismevirksomheder. Hos MarineEvent blev der etableret rammerne for digitalisering af deres bookingproces, herunder en omorganisering af deres interne arbejdsgange. Sammen med Camønogaarden blev der skabt overblik over deres nuværende og potentielle oplevelsesrum. Mobil Saunagus gennemgik en udviklingsrejse, som cementerede deres værdier, oplevelses-tilbud og strategiske samarbejdspartnere. Hos Quistgaarden Wellness & Spa blev værterne, naturen og økologi mere tydeligt i deres koncept og markedsføring.
Kontakt Nanna Balsby for mere information.
Kvalitetsløft af værtskabet ved Kulturby Aarhus
I forbindelse med Kulturby Århus 2017 blev der gennemført en række kurser for frivillige krydstogtsværter og taxachauffører i værtskab og service. Udgangspunkt var Værtskabskompasset, tips og aktuelle cases men i høj grad også involvering af deltagerne og udveksling af erfaringer.
Kontakt Charlotte Emmery for mere information.
Produktudvikling og pakketering af outdoor turisme-oplevelser
Naturligst Samspil under HORESTA havde til formål at fremme naturen som en nyttig kilde til vækst i turismen. Gennem workshops og guiden Kort & godt om outdoor pakker, blev konkrete outdoor produkter og pakker udviklet på tværs af lokale værdikæder.
Kontakt Nanna Balsby for mere information.
Kompetenceudvikling – akademisk viden overført til praksis
Vækstprogram for Turismevirksomheder – Kyst & Kultur med Roskilde Universitet og Østdansk Turisme var et to-årigt forretningsudviklings- og læringsforløb om værdikæde innovation, strategi, ledelse, digital markedsføring, mm.
Kontakt Nanna Balsby for mere information.
Destinationsudvikling i Karrebæksminde
Strategi og handlingsplan for Karrebæksminde med udgangspunkt i lokale virksomheders og organisationers drive for at skabe mere vækst og sammenhæng i destinationen gennem outdoor turisme og lokale oplevelser. Potentialplanen blev udviklet i samarbejde med VEGA Landskab og projektet blev kørt i samarbejde med Roskilde Universitet og Østdansk Turisme.
Kontakt Nanna Balsby for mere information.